Quinoasalade met paprika, olijven, tomaatjes en pistachenootjes

Eeuwen geleden

Het is al eeuwen geleden dat ik hier nog een receptje deelde. Laat ik het ijs maar opnieuw breken met een heerlijk en gezond vegetarische gerechtje. Ik had nog wat groentjes van de moestuin liggen (paprika en tomaat) en een overschotje olijven. Een combinatie lag voor de hand, maar met wat? Quinoa!  Dit pseudograan met nootachtige smaak past hier perfect bij. Ik gebruikte de tricolor quinoa van Bosto.  Het is heel gemakkelijk en in minder dan een half uur klaar. Ik vind het alvast een perfecte lunch!

Quinoasalade met tomaatjes, olijven, paprika en pistachenootjes
Print
Ingredients
  1. - 150 gram quinoa
  2. - 3 stengeltjes lente-uitjes
  3. - 1 groene paprika (of geel of rood)
  4. - handvol olijven
  5. - kersttomaatjes (20-tal)
  6. - handje ongezouten pistachenoten
  7. - olijfolie
  8. - sojasaus
  9. - peper en zout
Instructions
  1. - Kook je quinoa gaar zoals op je verpakking staat en giet een scheutje olijfolie in het kookwater.
  2. - Snij de paprika in kleine blokjes
  3. - Halveer de tomaatjes en olijfjes
  4. - Meng de quinoa in een kom onder je groentjes en giet er een scheutje olijfolie en sojasaus onder.
  5. - Kruid af met peper en zout en besprenkel met wat pistachenootjes.
Notes
  1. Je kan hier eventueel ook nog fetakaas onder mengen om het nog vullender te maken, maar dit hoeft niet.
Food, health & lifestyle blog http://www.life-is-good.be/

Laat gerust een reactie achter :-)

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.