Toen ik voor het eerst van het bestaan van Groupon hoorde dacht ik; “Hmm. Dit lijkt te mooi om waar te zijn, allerlei producten en diensten aan dumpingprijzen. Daar zit een reukje aan.” Tot nu toe heb ik 3 maal van Groupon gebruik gemaakt. Tweemaal was ik heel tevreden over het aangekochte goed. Maar vandaag ben ik teleurgesteld. Om niet te zeggen: furieus. Ik heb even getwijfeld om dit stukje te schrijven, omdat “Life is Good” vertrekt vanuit een positieve en leuke ingesteldheid. Maar omdat ik hier niet aan Groupon bashing wil doen, integendeel, en vind dat ook dit soort ervaringen moeten doorgegeven worden, schrijf ik het toch.

Groupon? Waarom niet!

Vorig jaar kocht ik via Groupon een bon voor 2 nachten voor twee personen in een 4 sterren hotel in Nederlands Limburg. De prijs was mooi, en het zag er heel leuk uit in de omschrijving. Na afloop van dit weekendje was ik supertevreden! Het hotel was heel mooi, het eten lekker, iedereen was vriendelijk tegen ons. Kortom, een goede ervaring, die eerste aankoop.

Eerder dit jaar kocht ik ook al een hardloopband voor mijn smartphone via hun website. De levering was op tijd . Ok, ik had me de band misschien iets mooier  ingebeeld, but it does the trick. Ik steek er mijn smartphone in tijdens het joggen en dat is dat.
Ook hier weer geen probleem.

Groupon? Deze keer daarom niet!

Maar vandaag. Oh vandaag. Vandaag was ik ongelofelijk ontgoocheld in wat ik had aangekocht voor mij en de mama.
Het ging hier om een “Luxe arrangement met massage, pakking en meer voor 2 personen” bij een “wellnessoord in Okegem (Kirjon). Ik zet hier even wat ik verwachtte van dit arrangement ( en hoe het letterlijk op de website stond):

  • Ontvangst met koffie of thee
  • Hydraterende handpakking met handpeeling
  • Rugpeeling
  • Rug- en hoofdmassage met afsluitende hotstonemassage
  • Gelaatsverzorging met rozenwaterkompressen op de ogen
  • Lichttherapie en aangepaste rustgevende muziek
  • Infraroodcabine met glaasje water
  • Jacuzzi met glaasje fruitsap
  • Koude regendouche buiten
  • Hydraterende bodylotion
  • Afsluiten met koffie, thee, water, koekjes

De omschrijving van de locatie luidde als volgt:

“Wellnessoord voor het hele lichaam. Naast een saunacomplex beschikt deze zaak ook over een kapsalon, schoonheidssalon, zonnebank en parfumerie. De zachte tinten van het interieur zorgen voor een zensfeer.”

Ik moest even heel zuur lachen toen ik dit opnieuw las, na mijn ervaring van deze morgen.
Bij aanvang werden we wel vriendelijk ontvangen met koffie en thee. We mochten onze bikini aandoen en ons klaarmaken voor de “behandeling”. Dan kregen we onze handpeeling en handpakking. Dit duurde 1 minuut. De gelaatsverzorging die erop volgde duurde misschien 5 minuten. Over de rug- en hoofdmassage met afsluitende hotstonemassage kan ik kort zijn, want ze was ook kort. Ik werd gemasseerd door iemand die hier duidelijk geen ervaring mee had. Hoofdmassage heb ik niet gekregen. En hotstonemassage? We kregen 3 “warme” stenen op onze rug gelegd gedurende 5 minuten en dat was het dan. Kortom, de hele “behandeling” was ongelofelijk kort en uitgevoerd door iemand die er niet veel zin in had.

Toen werden we naar de infraroodcabine geleid in een benepen achtertuintje met enkele valse planten, zonder muziek of enige sfeer. Daar werden we wat aan ons lot overgelaten en mochten we een half uurtje in de cabine zitten. Deze minicabine vormde trouwens op zichzelf  het zogenaamde
“saunacomplex” en dit was dan ook het hoogtepunt van ons arrangement volgens mij persoonlijk. Na de cabine mochten we onder de “koude regendouche”. Ik weet niet wat jullie onder regendouche verstaan, maar ik stel mij daar het volgende bij voor:regendouche
De “regendouche” waar ik onder belandde zag er als volgt uit:

waterval-keukenkraan-rvs_3056_1_G

Vervolgens gingen we dan maar de jacuzzi in, aangezien er niemand te bespeuren viel. Er gebeurde echter niets dus na 10 minuten vraag ik me af waar die dekselse bubbels zijn, die wel al eens voorkomen in een goed functionerende jacuzzi. Dus stap ik er uit, op zoek naar de dames om hulp te vragen. Ik roep hen in de keuken (want ja, daar moesten we door om naar het “saunacomplex” te kunnen stappen) maar er komt niemand opdagen. Omdat ik kletsnat ben, en hun hele huis niet wil bevuilen, blijf ik staan en roep af en toe op zielige wijze “Hallo, mevrouw? Kan u ons even helpen alstublieft?”. Na tien minuten als een halve debiel te staan roepen, komt er iemand al zuchtend aangesloft. Ik vraag de persoon in kwestie vervolgens of het normaal is dat wij geen bubbels hebben in ons bubbelbad (dit is een retorische vraag jongens, want NATUURLIJK IS DAT NIET NORMAAL!). Ze zucht, trekt haar wenkbrauwen op en zegt vrij onvriendelijk zonder meer “Ah nee, die staat nog niet op hé.” .Waarop ze de jacuzzi aanzet en weer naar binnen gaat. Wij blijven dus beteuterd achter in een oase van valse planten. Zonder glaasje fruitsap bovendien.

Na twintig minuten besluiten we het voor bekeken te houden. Op dat punt waren we al zo teleurgesteld dat het voor ons niet meer hoefde. We vroegen om onze kledij en dachten dat ze tevens de koffie, thee en koekjes zouden meebrengen. Jammer genoeg brachten ze enkel onze kleren, zonder beloofde drankjes. Waarop we dan maar zelf vroegen of we niets meer te drinken kregen, waarop we een mini glaasje fruitsap aangeboden kregen die al 2 uur lang in de “massage”-kamer had gestaan (want dat hadden we gezien), samen met welgeteld 7 borrelnootjes die er niet echt smakelijk meer uitzagen. Van de zogenaamde koffie, thee en koekjes was dus absoluut geen sprake.

Kortom, dit was een heel negatieve ervaring. Ik ben er mij van bewust dat de prijs die we betaalden (50 euro per persoon) niet veel is voor wat er beloofd werd. Maar het moet dan toch overeenkomen met hoe het voorgesteld wordt op de website. Vandaar mijn ongenoegen 🙂

marketing-fail1

Laat gerust een reactie achter :-)

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.